OM GLAVA - PRESSEMELDING

GLAVA® er nå i gang med første ordinære levering av Trollveggen til ICE-hus, her ved første bolighusbygg med Trollveggen i Mjøndalen, f.v. Peik Næsje i Glava, Andreas Eriksen i IEC-hus og utførende håndverker Mykola Hud.

IEC-HUS bygger med Trollveggen

GLAVA® har samarbeidsavtale med IEC-HUS om levering av Trollveggen. Huskjeden er en voksende aktør innen norsk bolighusbygging.

– Vi bygger i hele Norge, og i flere områder er det stort behov for å tilpasse boliger til skrått terreng, som på Vestlandet, der vi har flere store prosjekter. En stor andel av våre boliger vil derfor bli bygd med bakvegger i Trollveggen modulsystem, forklarer Andreas Eriksen i IEC-HUS. Like før jul fikk han erfaring med oppføring av det første bolighuset med Trollveggen.

– Gutta våre på byggeplass var spente på om de ville bli ferdig med bygging av grunnmur og støp, slik at de kunne komme hjem til jul. Det gikk veldig fint. I løpet av to dager førte to mann opp grunnmur og støpte ferdig for en tomannsbolig. Det viser at Trollveggen er et modulsystem som gir effektivitet i byggingen, mener Eriksen.

GLAVA® Trollveggen ble lansert høsten 2013, og ble vurdert av bransjen som årets innovasjon.

­– Allerede i første driftsår ser vi at Trollveggen er tatt i bruk i mange ulike byggeprosjekter, i alt fra boliger, støttemurer og garasjer til to etasjers næringsbygg. Det er veldig spennende, sier Peik Næsje leder for EPS i GLAVA®.

GLAVA® Trollveggen

• Lansert som nytt isolert mursystem i 2013. Produktet er lisensiert og patentert og GLAVA® innehar lisensavtalen for løsningen i Norden.
  • En robust stablemur som tåler røff behandling. Den er utviklet for å gjøre jobben mer effektiv på byggeplassen. Se mer informasjon på trollveggen.glava.no

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Espen Lund, Markedssjef grunnisolering

espen.lund@glava.no

OM GLAVA AS

GLAVA® er et norsk privateid industriselskap med hovedkontor i Askim, produksjonsanlegg i Askim, Stjørdal og Spydeberg. GLAVA AS produserer miljøvennlig glassull ved sine to fabrikker i Askim og Stjørdal. GLAVA®-gruppen er Norges ledende produsent og totalleverandør av isolasjon og tilhørende produkter. GLAVA®-gruppen har 400 ansatte, og omsatte i 2014 for 1,5 milliarder kroner.

OM IEC-HUS AS

IEC-HUS er et norskeid selskap som leverer boliger basert på prefabrikkerte elementer av høy kvalitet. Selskapet ble etablert i 2000, og har siden starten levert mer enn 2000 boligenheter i Norge; hus, hytter og leiligheter. Hovedkontoret ligger i Ski i Akershus.