Det er en pågående prosess mellom Saint Gobain og eierne av GLAVA AS om kjøp av deres aksjer. PRESSE

Det er en pågående prosess mellom Saint Gobain og eierne av GLAVA AS om kjøp av deres aksjer. GLAVA har produksjon i Norge med fabrikk i Stjørdal, Askim og Spydeberg.

SAINT-GOBAIN i samtaler om kjøp av GLAVA AS

Det er gått ut pressemelding fra Saint-Gobain om en pågående prosess mellom Saint Gobain og eierne av GLAVA AS om kjøp av deres aksjer.

Det er i dag gått ut en pressemelding fra Saint-Gobain om de pågående samtalene. Dette er en prosess vi i GLAVA støtter. Vi kjenner Saint Gobain godt og har allerede samarbeidet med dem i 82 år og de har vært minoritetseier siden 1993, understreker Jon Karlsen, administrerende direktør i GLAVA AS.

– Et eventuelt oppkjøp føles veldig naturlig. Det vil åpne nye muligheter for å videreutvikle selskapet, slik at vi kan gjøre en enda bedre jobb for våre kunder i det norske markedet, sier han.

Les også: Saint-Gobain i eksklusive samtaler om oppkjøp

Om GLAVA®

GLAVA® er et industriselskap med hovedkontor i Askim. GLAVA AS produserer miljøvennlig glassull ved sine to fabrikker i Askim og Stjørdal. Glavagruppen er Norges ledende produsent og totalleverandør av isolasjon og tilhørende produkter.  Glavagruppen består av morselskapet Glava AS og datterselskapet BoligEnøk AS, og har ca. 350 ansatte. Glavagruppen har en årlig omsetning på 1,6 milliarder kroner (2016).

For mer informasjon, ta kontakt med:

Jon Karlsen
Administrerende direktør GLAVA