Ny GLAVA-sjef Lars Gaustad vil gå i bresjen for en sterkere satsing på løsninger som reduserer miljøavtrykket.

GLAVA-sjefen vil rehabilitere bransjen

Med merkevarene Weber, Gyproc og Glava Isolasjon samlet i én familie, varsler den nye GLAVA-sjefen, Lars Gaustad, en sterkere satsing på løsninger som reduserer miljøavtrykket.

Både bygg og bransje må bli mer bærekraftig.

– Det tar 50 år å hente inn CO2-utslippene ved å bygge et nytt hus sammenlignet med å rehabilitere et som allerede står her. Derfor må vi satse mer på rehabilitering enn nybygg, og det er også den veien vi ser det går over hele Europa, sier Lars Gaustad, administrerende direktør i GLAVA®.

Sammen skal vi finne bedre løsninger både for de som prosjekterer, bygger og ikke minst bruker bygget.
Lars Gaustad, administrerende direktør i GLAVA®

«Familietreff» på Bygg Reis Deg

De tre merkevarene Glava Isolasjon, Weber og Gyproc har hatt industrikonsernet Saint-Gobain på eiersiden i flere år. Det nye er at det nå skal samarbeides enda tettere enn tidligere, og under Bygg Reis Deg inviteres det for første gang til «familietreff» der de tre merkevarene er samlet på samme stand.

Både her og når de utover høsten skal markedsføres sammen i det norske markedet, blir det med GLAVA® som felles overbygning.

– Det er tre tradisjonsrike merkevarer med lang tilstedeværelse i Norge som samles i samme familie. GLAVA® har imidlertid en posisjon i markedet som gjør det naturlig å velge det som familienavn. Navnet gir tydelige signaler om at du hos oss skal være sikker på å få produkter og løsninger som passer norske forhold, sier Gaustad, som tok over sjefsjobben etter Jon Karlsen 1. august

– Sammen skal vi finne bedre løsninger både for de som prosjekterer, bygger og ikke minst bruker bygget, legger han til.

Samler kompetanse
Selv om det overordnede målet er å «bygge bedre sammen», lover Gaustad at du kan forholde deg til Glava Isolasjon, Weber og Gyproc som før.

– På sikt vil kundene våre få enda større nytte av at vi nå er blitt en større familie. I første omgang vil du som kunde merke at vi kan tilby et enda sterkere kompetansemiljø enn tidligere, sier Gaustad.

For mer informasjon, kontakt:
Lars Gaustad, administrerende direktør i GLAVA®
lars.gaustad@saint-gobain.com

Per Stræde, marketing- og kommunikasjonsdirektør, GLAVA®

OM GLAVA®

GLAVA® består av merkevarene Glava Isolasjon, Weber og Gyproc, og er en av Norges ledende byggevareprodusenter innen isolasjon, mørtler og gipsplater. Selskapet har 500 ansatte, en omsetning på 2,4 mrd. og egne produksjonsanlegg i Norge. GLAVA® eies av det franske industrikonsernet Saint-Gobain – en verdensledende totalleverandør av byggevarer med stor vekt på innovasjon. Vi er en betydelig og toneangivende aktør innen byggebransjen, og viktig bidragsyter til at Norge når sine klimaforpliktelser og utvikler bedre bygg for fremtiden.