Jon Karlsen er leder for det nye selskapet som drifter GLAVA®, Weber og Gyproc videre som tre selvstendige merkevarer. PRESSE

GLAVA, Weber og Gyproc samlet i nytt Saint-Gobain-selskap

Jon Karlsen er leder for det nye selskapet som drifter GLAVA, Weber og Gyproc som tre selvstendige merkevarer.

- Etter at Saint-Gobain overtok som hovedaksjonær i GLAVA® AS, har vi brukt tiden på å bli kjent med hverandre og finne den beste organisasjonsformen for Saint-Gobains tre industribedrifter i Norge: GLAVA®, Weber og Gyproc. Nå får vi én felles, overordnet organisasjon der vi henter ut synergier på drift, samtidig som GLAVA, Weber og Gyproc videreføres som sterke, selvstendige merkevarer, sier Jon Karlsen, som har vært administrerende direktør i GLAVA® siden 2006.

GLAVA®, Weber og Gyproc har lang historikk i Norge, med en etablert posisjon både i byggebransjen og blant forbrukere. De blir fortsatt markedsført og solgt som selvstendige merkevarer.

- Alle tre har nå fått en sterk industribygger i ryggen, med lang historikk for å utvikle industribedrifter og bygge solide merkevarer, sier Jon Karlsen.

Leca har fortsatt som eget selskap, der blokk-produktene fortsatt distribueres gjennom Weber.

I juni 2017 offentliggjorde Saint-Gobain at de hadde startet eksklusive samtaler med eierfamiliene og de øvrige aksjonærene i GLAVA® AS, med intensjon om å overta som hovedaksjonær. Etter at Konkurransetilsynet ga sin velsignelse, ble transaksjonen sluttført og Saint-Gobain ny eier av GLAVA® i oktober.

Fra 1. desember 2017 var de tre selskapene formelt samlet under en ny ledergruppe.

OM SAINT-GOBAIN
Saint-Gobain er et fransk industrikonsern med over 350 års historie. Saint-Gobain designer, produserer og distribuerer materialer og løsninger som er sentrale ingredienser i livene våre. Saint-Gobains produkter finnes overalt i boliger og i vårt daglige liv: i bygninger, transport, infrastruktur og mange industrielle bruksområder. De gir komfort, ytelse og sikkerhet samtidig som de takler utfordringene ved bærekraftig bygging, ressurseffektivitet og klimaendringer.

EUR 39,1 milliarder i omsetning 2016
Drift i 67 land
Mer enn 170 000 ansatte

Saint-Gobain har samlet de tre industribedriftene GLAVA®, Weber og Gyproc i ett nytt selskap. CEO er Jon Karlsen.

Ta kontakt med:

Per Stræde