close-pop-up.svg
Arbeider som jobber med å isolere ventilasjonskanaler
Arbeider som jobber med å isolere ventilasjonskanaler

Teknisk Isolering

Du kan forbedre energieffektiviteten, kontrollere temperaturen og spare kostnader med riktig isolering av rør og kanaler.

Hvorfor isolere rør og kanaler?

Den viktigste grunnen til å isolere rør og kanaler er energibesparelsen. Riktig isolering av rør og VVS-installasjoner bidrar til reduserte energiutgifter, noe som er gunstig både for lommeboken og miljøet.

I tillegg til energibesparelse, bidrar rørisolasjon til å redusere risikoen for frostskader, og fukt- og råteskader som følge av korrosjon og kondens. Helse er også en viktig gevinst, fordi stabil temperatur i rørsystemet minsker risikoen for bakterievekst og mugg, noe som gir et mer hygienisk system. Teknisk isolering av rør og kanaler gir dessuten økt komfort, fordi isolerte VVS-installasjoner bidrar til riktig vanntemperatur og redusert støy fra rørene.

Bærekraftige materialer til Teknisk Isolering

Glava isolasjon lages med glassull, som har gode isolerende egenskaper, veier lite og består av opptil 80 prosent resirkulert glass.

Snakk med Stig Ronny om energitap i tekniske anlegg

Ta kontakt med Stig Ronny for å få mer informasjon om beregning av energitap.

Ved å sende inn dette skjemaet samtykker jeg til at Glava kan lagre opplysningene mine, og til å bli kontaktet per e-post av en rådgiver. Jeg samtykker også til å motta nyhetsbrev fra Glava som jeg kan melde meg av når som helst.

Ofte stilte spørsmål om rørisolasjon

Isolering av rør er viktig av flere grunner:

Forhindre skader:
Ved å isolere rør kan man unngå skader på rør som følge av korrosjon og kondens.

Energiforbruk:
Isolering forbedrer driftseffektiviteten til varme- og kjøleanlegg ved å holde temperaturen konstant, noe som reduserer energiforbruket og driftskostnadene. Dette bidrar også til å redusere bygningens CO2-fotavtrykk.

Økt komfort: